Cheguman menulis lagi...

To Sir With Love

Monday, December 28, 2009



Ketika blog ini masih dalam imaginasi, tiba-tiba saya teringat tajuk filem tersebut.

Bukan sahaja filem Inggeris, drama-drama tempatan berkenaan guru yang sering disiarkan terutama menjelang Mei memang menghiburkan. Lebih tepat lagi, mengharukan.

3 Disember 1990 ialah hari pertama saya melaporkan diri di sebuah sekolah rendah di Jengka Pahang. Saya bertemu Guru Besar sekolah itu di koridor sekolah ketika ibu bapa sedang sibuk mendaftarkan anak mereka. Kesuntukan masa, maka beliau meminta saya menemuinya pada waktu tengahari dan berlalu setelah meminta sebatang rokok.

1990, guru-guru bebas merokok di mana sahaja di kawasan sekolah termasuk di dalam bilik GB ataupun bilik mesyuarat!

Kini sudah hampir 20 tahun berlalu. Barangkali GB itu dah pun bersara.

Saya sudah bergelar guru siswazah dengan pengkhususan Pendidikan Prasekolah.

Sedar tak sedar, sudah 20 tahun berada dalam dunia pendidikan bergelar GURU @ cikgu!

0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP