Cheguman menulis lagi...

Bertukar angin

Monday, December 28, 2009




Sebelum sesi persekolahan 2009 ditutup aku menjengah bilik GPK1. Kak Jun sedang sibuk dengan kertas-kertas yang bertaburan di atas meja.

Setelah memberi salam, saya duduk di depannya. "Saya ingat nak bertukar angin lah tahun depan." kataku cuak.

GPK1 yang kupanggil Kak Jun memandangku kehairanan. "Nak tukar ke mana?"

"Bukan nak pindah sekolah. Cuma nak beralih daripada kelas prasekolah ke kelas perdana." (kelas perdana bermaksud Tahun 1 hingga Tahun 6).

Maka saya menerangkan pada beliau bahawa selain bertukar angin saya juga mahu memberi peluang kepada seorang guru wanita yang sudah dua tahun berada di sekolah itu yang mempunyai Diploma Pendidikan Prasekolah tetapi belum berpeluang mengajar di prasekolah.

"Nanti akak bincangkan dengan GB."


0 comments:

Post a Comment

About This Blog

  © Blogger template Noblarum by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP